PxPixel
Phat friend emails American cycle media about 'nugatory' reporting on BikeBiz - BikeBiz

Phat friend emails American cycle media about 'nugatory' reporting on BikeBiz

An anonymous emailer - said to be based in Hong Kong but much more likely to be American - has sent an email to bike media types in the US, decrying the news-story this site recently carried on Gary Silva's 3G bike brand. Bizarrely, the emailer also claimed that BikeBiz.co.uk has lied about receiving a major journalism award.
Author:
Publish date:

The emailer - evolution_tw@hotmail.com - has a rather odd pseudonym, One toke over the line Sweet Jesus!

Here's what he CCed to a raft of trade and consumer bicycle magazine journalists in the US:

"My reason to write you today is the beguiling and somewhat plausable letter that your publication inserted on your website on Dec.9,2002. The data that you reported regarding Gary Silva was partially true which in turn would lead one to beleive that complete article is factual and accurate. Your spurious and counterfactual article was evidently completely unresearched. Phatcycles is under new ownership and management and clearly owns the "IP" that your inflammatory and sensationalistic article seems to claim are Gary Silva's. (Phatcycles designer & disgruntled ex-employee) It is evident that the writer of this wrong,unsound and untrue article had an agenda that overcame the truth that wasobviously not correct and objective reporting."

The writer - who later claimed to be writing from Hong Kong but, from his CC mailing list, is more likely to be plugged into the US scene - goes on to complain about "unsound,nugatory,empty and irresponsable journalistic approach".

Advertisers and readers beware: "The outstanding companies that elect to advertise in your periodical [and the] well meaning people in the bicycle community should be aware of your erroneous, poor and unprofessional."

There's a word missing there but it should have probably ended with "journalism" because in the next paragraph, the emailer accuses BikeBiz.co.uk of lying about an online journalism award:

"I see that you lay claim to being choosen as a receiptient of the European Online Journalism Awards that upon close inspection was NOT awarded to you in 2002. I am not sure what your intention is to lay claim to be this awards recipient. I am sure that if this esteemed awards judges (or jurors) could truely see the ridiculous and empty-devoid of truth style "tabloid-style" written trash that you are trying to pass as "reporting" that their would be a retraction of whatever award that you claim to have received."

It's an odd fact of life that people who write in to complain about journalists not checking facts, invariably do no such checking of their own. The European Online Journalism Award (joint second with BBC.co.uk) was awarded in 2000, not 2002, hence no reference to BikeBiz on the EOJA website for the 2002 awards.

Regarding Phat, Seth Grossman, a co-founder of the company but now no longer involved, declined to add his side of the story to the article in question, but may do so later, he has told BikeBiz.

Featured Jobs

the cycle hub

Showroom Manager

The Cycle Hub I Dubai, United Arab Emirates I Competitive Package & Bonus I Date Published Tuesday 26th June 2018

Giant St Paul Logo

Bike Fitter / Sales Person

Giant St Pauls I City of London I Salary: Negotiable Dependent on Experience I Date Published Thursday 21st June 2018

CRC_Logo_620x349-1

Bike Technician

Chain Reaction Cycles I Ballyclare I Competitive Salary & Benefits Package I Date Published Monday 2nd July 2018

Canyon_Logo_1(1)

Brand Content Writer

Canyon Bicycles GmbH I Koblenz, Germany I Salary: Up to €38,000 I Date Published Tuesday 3rd July 2018

CRC_Logo_620x349-1

Retail Sales Advisor

Chain Reaction Cycles I Belfast I Competitive Salary & Benefits Package I Date Published Monday 2nd July 2018